Publicada el 11.10.2023
Tot a punt per a l’Acadèmia Internacional Joan Carles i Amat!

L'homenatge al monistrolenc universal de qui el passat 2022 vam commemorar el 450è aniversari del seu naixement continua enguany amb aquesta Acadèmia Internacional Joan Carles i Amat que veu la llum per primera vegada.

El seu origen el trobem en l'estada tan plaent que va tenir Hopkinson Smith a Monistrol de Montserrat per protagonitzar el Concert Commemoratiu en honor a qui fou l'autor del primer tractat de guitarra, però també, per gaudir de la vila i els seus entorns i compartir vivències amb els seus veïns. És per això que l'eix central de l'esdeveniment és el curs d'instruments històrics de corda polsada (guitarra barroca, viola de mà, llaüt i tiorba) que impartirà el mateix mestre suïsso-nordamericà, una de les grans icones de la música antiga.

En paral·lel hi haurà altres cursos de guitarra clàssica, així com sessions divulgatives relacionades amb el perfil mèdic, literari i musical del polifacètic Joan Carles i Amat. Us podeu descarregar el programa d'activitats als enllaços del final.

Els cursos apleguen uns 40 participants de diversos orígens i procedències que volen sumar al seu currículum aquesta nova experiència pedagògica a la vila nadiua a Joan Carles i Amat.

L'Acadèmia tindrà com a acte inaugural l'excepcional Concert de Sophie Klussmann & Hopkinson Smith, concebut expressament per a l'ocasió i que se celebrarà a l'Església de Sant Pere de Monistrol el dimecres 11 d'octubre a les 21 hores.

ENLLAÇOS

Acadèmia Internacional Joan Carles i Amat

Programa Acadèmia Internacional Joan Carles i Amat (pdf):
Flyer Concert Sophie Klussmann & Hopkinson Smith (pdf):